PENGURUSAN ORGANISASI
Fungsi Unit Pentadbiran:
1. Memastikan Pengurusan Aset dan Inventori dilaksanakan dengan teratur.
2. Mengurus kerja penyelenggaraan bangunan,mesin dan alatan pejabat/kebersihan
pejabat.
3. Mengurus serta mengendalikan pakaian seragam.
4. Mengurus dan mengendalikan staf sokongan.
5. Menyediakan Anggaran Belanja Mengurus.
6. Menyediakan peruntukan tambahan PPD.
7. Memproses permohonan semua jenis cuti kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
8. Memproses dan data perisytiharan harta kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
9. Menguruskan permohonan ke luar negara kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
10. Penyediaan Kew. 8 pelbagai kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
11. Menguruskan urusan perlantikan, pengesahan dalam perkhidmatan dan pemberian taraf berpencen Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama..
12. Mengurus urusan permohonan jawatan, perlepasan jawatan, perletakan jawatan dan pertukaran skim Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama..
13. Mengemaskini Buku Rekod Perkhidmatan kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
14. Memproses urusan persaraan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama.
15. Mengeluarkan Surat Kelulusan Pergerakan Gaji untuk semua pegawai dan kakitangan di Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama, Pentadbir dan kakitangan di sekolah-sekolah daerah Petaling Utama.
16. Menguruskan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama, Guru Besar, Pengetua dan Pentadbir sekolah-sekolah Petaling Utama.
Fungsi Unit Perkhidmatan:
1. Mengurus perkhidmatan sekolah-sekolah di bawah seliaan Pejabat Pelajaran Daerah Petaling Utama
- Urusan laporan perubahan Kew
- Urusan Penyata Cuti.
- Urusan Pengesahan Jawatan.
- Urusan kursus dan latihan kakitangan.
2. Memantau dan membantu Pengurusan Kewangan dan Akaun Sekolah.
3. Menguruskan urusan perlantikan, pengesahan dalam perkhidmatan dan pemberian taraf berpencen.
4. Mengurus urusan permohonan jawatan, perlepasan jawatan, perletakan jawatan dan pertukaran skim.
5. Menyelengggara Buku Rekod Perkhidmatan.
6. Memproses urusan persaraan.
7. Membuat pelarasan gaji, pembayaran elaun dan bidang saran yang lain.
8. Menguruskan rekod perjawatan bagi semua jenis jawatan.
9. Menguruskan pengambilan kakitangan sambilan / kontrak.
10. Menguruskan pertukaran / Penempatan Anggota Khidmat Sokongan (AKS).
No comments:
Post a Comment